Methode coaching


Methode en materialen
Aan de hand van jouw vraag, gaan we samen op zoek naar wat voor jou werkt.
Alles is op maat. Geen enkel coachingstraject is hetzelfde, omdat geen mens hetzelfde is. Jouw manier van leren en jouw interesses staan centraal. Net zoals jij: het draait allemaal om jou. 

Jij
Ik ben ge├»nteresseerd in jou, in jouw interesses, jouw manier van aanpak en in jouw denkwijzen. Ik zie jou, hoe jij bent. Ik heb respect voor jou, hoe jij bent. Ik ga jou dus ook niet vertellen hoe het moet, of wat je moet doen. Ik help jou om jouw manieren te vinden. 

Aanpak
Een coachingstraject start met een eerste gesprek, deze is vrijblijvend. Wanneer ouders of jij besluit om mijn diensten in te zetten, komt er een kennismakingsgesprek. Hierin vraag ik alles om een goed beeld van jou te krijgen. Wat beweegt jou, waar loop je tegenaan? Hierna komen er bijeenkomsten, waarin we samen aan de slag gaan met hetgeen waar jij tegenaan loopt. Het wordt een gezamenlijke zoektocht, waarin we veel experimenteren met manieren en vaardigheden. We proberen veel uit: wat werkt wel voor jou, wat niet? Daarna mag je het zelf gaan doen. Want dat is wat ik het allerbelangrijkst vind: zelfstandigheid.

Communicatie
Elke keer dat wij hebben afgesproken, koppel ik terug naar je ouders wat we hebben gedaan. Dit heeft te maken met ‘de driehoeksverhouding’. Ik ben ervan overtuigd dat coaching alleen werkt, als ook de ouders of verzorgers worden betrokken in de verandering. De derde partij is de school. Mijn advies is om school altijd te informeren voordat je de coaching in gaat of voordat je op zoek gaat naar coaching. De school wil (over het algemeen) graag ook het beste voor jou. Als met alle partijen goed wordt gecommuniceerd, is de kans van slagen het grootst. 


Print Friendly, PDF & Email